Usted está aquí: Inicio / José Luis Piquero / Blog / Nel Amaro

Nel Amaro

nel_amaro1 La última vegada que vi a Nel Amaro foi fadrá un par d'años. Tando n'Asturies, fui a Turón a un conciertu d'Alfredo González y atopélu nun chigre cola so muyer, Marta, tomando una botella sidre. Bebimos unos culinos xuntos y alcuérdome de tener comentao daqué como "Venir a Turón y nun ver a Nel Amaro ye como dir a París y nun ver la torre Eiffel".

Agora un sms de Xandru Fernández tráime la triste noticia de la so muerte. Siempre foi un home candial y tuvimos abondu bon tratu. Yo solía cubrir pal periódicu les múltiples actividaes qu'entamaba dende "Espacio Arte Excéntrico" y al final diéronme un añu'l Premiu Excéntricu por esi llabor informativu. Tovía conservo la placa. Tamién nos vimos dacuando en Huelva, nos alcuentros d'Editores Independientes de Punta Umbría, él faciendo performances. Yera una estima mutua.

La lliteratura asturiana y la cultura del norte nun diba ser lo mesmo ensin esti pioneru del Surdimientu, esti lluchador que tocaba tolos palos de la creación artística y que tanto fexo pola dignidá de la nuesa llingua.

Sit tibi terra levis. Seya pa ti la tierra lixero, amigu.
archivado en:
Josep Carles Lainez
Josep Carles Lainez dice:
05/04/2011 22:13

Triste noticia. Nunca nun llegué a conocelu, pero foi de los primeros escritores que lleí de la qu'entamé'l mio viciu cola lliteratura n'asturianu. Sí que recibí delles cartes suyes, con semeyes d'él y de Pulgu, el perru situacionista. Un nome básicu nes nueses lletres (tamién míes, por qué non?). Que descanse en paz y que-y sía granible la esistencia al otru llau del velu.

Ernesto Frattarola
Ernesto Frattarola dice:
06/04/2011 13:06

No lo conocía, ni siquiera había oído hablar de él. Pero ya veo que ha sido importante para la cultura asturiana, particularmente.

Siempre es triste que se vaya alguien que ha hecho tanto, y a una edad que se antoja demasiado temprana. Y aún más triste es perder a un amigo. Descanse en paz Nel Amaro, y un abrazo para ti, José Luis, y para todos los que le han querido.

Sir Charles
Sir Charles dice:
07/04/2011 20:24

Yo, que soy mas vieyu que ustedes, conoció a Amaro en los 70, cuando tovía nun yera Nel ni performancista. Vivía en Santa Marina y alguna vez estuve en su casa. No se si sabeis les anecdotes que corrien de aquella. Contaben que en la persiana del pisin teníen escondío mucho dinero del "socorro rojo" y que un día sin dase cuenta al abrir la persiana cayeron to los billetes. Siempre supuse que era mentira. Su hermana Mari Luz fue la del famosu canticu. Estuvo detenida con otros muchos por acusacion de colaboracion con ETA. Comunistas de carné y reprimidos por la dictadura. DEP

B.A.Q.
B.A.Q. dice:
09/04/2011 22:00

Sería el otoño de 1969 o primavera de 1970. Tras el paso por Mieres de Els Joglars con su espectáculo "El Joc", la profesora Dña Carmen Castañón animó a un grupo de sus alumnos de sexto o Preu del Bernaldo de Quirósa formar un grupo de teatro y presentar algo sobre las tablas. Escogimos "El otro", drama poco conocido de Unamuno. Y Amaro, a sus veintipocos, se encargó de dirigirnos. Llegamos a representar en el Teatro Pombo de Mieres. Tras los meses del verano, Amaro nos dirigió, con un elenco ampliado, desde la distancia, por medio de cartas. Había sido "movilizado" al servicio militar -creo que a Extremadura. En la primavera de 1970, creo que en función única, representamos "Anastas, o el origen de la constitución", de Juan Benet. Quizá la primera representación de aquella obra. Parece ser que Amaro conocía a un hermano del autor y consiguió permiso verbal para la representación. Lo que no me explico es cómo paso la censura, obligatoria en aquella época para cualquier obra escénica. Un apunte poco conocido, creo.

B.A.Q.
B.A.Q. dice:
09/04/2011 22:14

Pequeña fe de erratas a mi comentario anterior. La representación de "Anastas o el ....." tuvo lugar en la Casa de Cultura de Mieres, en Oñón, el 28 de junio de 1971. Guardo algunas fotografías fechadas de la representación. En una de ella aparece Amaro posando con los actores.

Jose Luis Piquero
Jose Luis Piquero dice:
09/04/2011 23:50

B.A.Q: Queda para la historia. Conserva las fotos. Me juego algo a que le dedicarán a Nel Amaro la Selmana de les Lletres del año que viene (este es muy pronto) y entonces todos esos documentos serán necesarios.
Abrazos a todos.