Manual de supervivencia
Hai muncho que sentir en "El óxido": ente más coses, un himnu sobre la felicidá mortífera de vivir y morrer n'Asturies ("Exilio, País natal"), una gamberrada anti-monárquica ("Dios salve al Rey"), el testimoniu d'un amor velenosu y una condena aceptada ("Encadenado") o la denuncia en forma de lleenda mitolóxica d'un desastre mediambiental de triste alcordanza pa tolos asturianos ("Aída la Carbonera"). Histories que s'enquisten na memoria col ferruñu de los años y que tán poblaes por personaxes que se paecen a nós mesmos.
Significativa la semeya del autor na carátula: Xabel arrodiáu de restos de tolos naufraxos y, ente ellos, discos de Woody Guthrie o de Miles Davis, llibros abiertos per cualquier páxina (quiciabes Steinbeck, quiciabes dalgo de poesía), na cara un xestu serenu. Porque sobrevivir en mitá del desastre requier munches dósis de serenidá. ¿Cómo si non asumir qu'a la fin too muerre, too se convierte en ferruñu? Escribir canciones ye una manera de rebelión: una afuxida hacia delantre.
Xabel Vegas y las Uvas de la Ira fixeron un discu que tien dalgo de manual de supervivencia: un regalu de calor pa combatir el fríu. Necesitábamos "El óxido", necesitamos la voz y les palabres d'esti poeta secretu. Eses histories son tamién les de nueso.
(Publicado en La Voz de Asturias el 9 de abril)
Pues en realidad a mí me pareció mejor (o más rotundo) el EP que el disco (escribí una reseña sobre él en http://www.valladolidwebmusical.org/grabaciones/08/xavel_vegas/), aunque Nacho Vegas me sigue pareciendo bastante superior (al menos en su primera etapa, sé que desde que colaboró con Bunbury no ha ido por buen camino, exceptuando Lucas 15... esperemos que su próximo trabajo sea tal y como debe ser), pero aún es pronto... Xabel tiene mucho, mucho que ofrecernos.
Un saludo... desde este otro lado.
P.D: Creo que he entendido más o menos todo, aunque seguramente algún matiz se me escapará, es lo que tiene ser castellano :P