La sana competencia
Me parece tan fuerte que me niego a creerlo. Y además, nunca he notado desatención (más bien todo lo contrario) por parte del periódico X por el hecho de que yo escriba en Y. Tanto es así que no pongo los nombres de cada periódico, no por cobardía, sino porque realmente hasta ahora no había percibido que tales cosas pudieran ocurrir. Pero eso es lo que me ha dicho mi amiga.
La realidad se ve con los hechos. Ella hará la nota, previo aviso de que, efectivamente, colaboro con la competencia, y esperaremos a ver lo que hacen con ella. Me niego a creer que en mi tierra las cosas sean tan mezquinas y putapénicas. O no en mi tierra: en el mundo en general, en la prensa en general. Y si lo son, aquí lo contaremos, a poder ser con nombres y apellidos. Pero no pensemos mal.
(Nota: En realidad, en Asturias existen cuatro periódicos. El cuarto, que menciono ahora por su nombre, Les Noticies, no lo nombré por ser un semanario y porque jamás ha incurrido en las prácticas en las que espero -ver veremos- que no incurran los demás).
si nun fuéremos amigos dábenme ganes de pensar aquello de Ángel González sobre los visitantes nocherniegos del so pisu cuando falaben d'elevar un escritu al presidente de la República...pero ¿en qué país crees que tas,nin? un apunte de carne propio: abenayá colaboraba ún nel periódicu Tal enviando artículos toles selmanes que se publicaben cuando entraben nos cálculos de los maquetadores, una selmana sí y otra non, otra ai, qué pena...el casu ye que recibí la invitación de la competencia, el periódicu Cual, a colaborar tamién con ellos y al segundu artículu llamóme el mio contactu nel periódicu Tal pa dame un recáu de la superioridá ("yo equí soi l'últimu monu, a mi qué me va importar que cadaquién escriba onde-y pete, -escusábase ensin necesidá-, simplemente treslládote lo que quieren que te faga saber...")...El recáu dicía esactamente, al más puru estilu Cosa Nuesa: "Que me dicen que te diga que nun se puede servir a dos Reis, que tú mesmu escueyas y nun fai falta que t'insista en que la to decisión pa mi va a misa, respéstola totalmente, como nun podía ser d'otra manera". Y l'anversu de la moneda na recepción que me dispensó el mesmésimu director del otru rotativu, El Cual, después d'enxaboname tolo habío y por haber, confesí² con inefable naturalidá qu'ente los sos proyectos pal periódicu (acabante llegar a la so dirección en puru paracaídes procedente de la dirección d'otru diariu "rexonal" del Grupo) taba el de captar pa "la casa" a "los meyores colaboradores, ensin tener en cuenta que tuvieren publicando notros medios" y añadió, por si había dalguna dulda de la so política: "lo único que pidimos ye fidelidá a esta casa y si tu tienes pareya estable, moza, muyer, amante...fáiseme qu'entiendes perfectamente lo que significa fidelidá...".
Pasóme a mi que sí puedo teneme pol últimu monu de los colaboradores lliterarios de la prensa "rexonal" asina que nun te maravielles de que les tres cabeceres de los medios escritos del nuestru cachu prau queríu fagan lo que correspuende en provincies, reproducir la fata engarradiella de les empreses en competencia...Como los políticos d'equí, ellos imiten les práctiques de la Villa y Corte, remembra, pongo por casu, un escándalu como'l de la reseña negativa de la última novela de B.Atxaga en El País,etc, etc. Ye lo qu'hai, nin. Eso sí, coincido contigo, tampoco yo quiero pensar mal. Un abrazu dende esta puñetera Mala Rupis,