Usted está aquí: Inicio / José Luis Piquero / Blog / La sana competencia

La sana competencia

En Asturias existen tres periódicos, pongamos X, Y y Z. Yo colaboro habitualmente con Y. Pues bien, una amiga que colabora en X me escribe para decirme que le gustaría publicar una nota sobre una de mis traducciones, "Tortilla Flat", pero que en el periódico le han preguntado si colaboro con alguno de los otros dos periódicos, en cuyo caso no publicarían la nota.

Me parece tan fuerte que me niego a creerlo. Y además, nunca he notado desatención (más bien todo lo contrario) por parte del periódico X por el hecho de que yo escriba en Y. Tanto es así que no pongo los nombres de cada periódico, no por cobardía, sino porque realmente hasta ahora no había percibido que tales cosas pudieran ocurrir. Pero eso es lo que me ha dicho mi amiga.

La realidad se ve con los hechos. Ella hará la nota, previo aviso de que, efectivamente, colaboro con la competencia, y esperaremos a ver lo que hacen con ella. Me niego a creer que en mi tierra las cosas sean tan mezquinas y putapénicas. O no en mi tierra: en el mundo en general, en la prensa en general. Y si lo son, aquí lo contaremos, a poder ser con nombres y apellidos. Pero no pensemos mal.

(Nota: En realidad, en Asturias existen cuatro periódicos. El cuarto, que menciono ahora por su nombre, Les Noticies, no lo nombré por ser un semanario y porque jamás ha incurrido en las prácticas en las que espero -ver veremos- que no incurran los demás).
archivado en:
p.a.m.e.
p.a.m.e. dice:
11/04/2008 04:29

si nun fuéremos amigos dábenme ganes de pensar aquello de Ángel González sobre los visitantes nocherniegos del so pisu cuando falaben d'elevar un escritu al presidente de la República...pero ¿en qué país crees que tas,nin? un apunte de carne propio: abenayá colaboraba ún nel periódicu Tal enviando artículos toles selmanes que se publicaben cuando entraben nos cálculos de los maquetadores, una selmana sí y otra non, otra ai, qué pena...el casu ye que recibí la invitación de la competencia, el periódicu Cual, a colaborar tamién con ellos y al segundu artículu llamóme el mio contactu nel periódicu Tal pa dame un recáu de la superioridá ("yo equí soi l'últimu monu, a mi qué me va importar que cadaquién escriba onde-y pete, -escusábase ensin necesidá-, simplemente treslládote lo que quieren que te faga saber...")...El recáu dicía esactamente, al más puru estilu Cosa Nuesa: "Que me dicen que te diga que nun se puede servir a dos Reis, que tú mesmu escueyas y nun fai falta que t'insista en que la to decisión pa mi va a misa, respéstola totalmente, como nun podía ser d'otra manera". Y l'anversu de la moneda na recepción que me dispensó el mesmésimu director del otru rotativu, El Cual, después d'enxaboname tolo habío y por haber, confesí² con inefable naturalidá qu'ente los sos proyectos pal periódicu (acabante llegar a la so dirección en puru paracaídes procedente de la dirección d'otru diariu "rexonal" del Grupo) taba el de captar pa "la casa" a "los meyores colaboradores, ensin tener en cuenta que tuvieren publicando notros medios" y añadió, por si había dalguna dulda de la so política: "lo único que pidimos ye fidelidá a esta casa y si tu tienes pareya estable, moza, muyer, amante...fáiseme qu'entiendes perfectamente lo que significa fidelidá...".
Pasóme a mi que sí puedo teneme pol últimu monu de los colaboradores lliterarios de la prensa "rexonal" asina que nun te maravielles de que les tres cabeceres de los medios escritos del nuestru cachu prau queríu fagan lo que correspuende en provincies, reproducir la fata engarradiella de les empreses en competencia...Como los políticos d'equí, ellos imiten les práctiques de la Villa y Corte, remembra, pongo por casu, un escándalu como'l de la reseña negativa de la última novela de B.Atxaga en El País,etc, etc. Ye lo qu'hai, nin. Eso sí, coincido contigo, tampoco yo quiero pensar mal. Un abrazu dende esta puñetera Mala Rupis,

MANUEL RUBIALES REQUEJO
MANUEL RUBIALES REQUEJO dice:
11/04/2008 10:40

Me ha encantado el adjetivo "putapénico". Te lo tomo prestado y lo añado a muchas otras situaciones que, tristemente, se repiten por doquier.
Un abrazo.

Jose Luis Piquero
Jose Luis Piquero dice:
11/04/2008 11:51

Pablo, yo yá sabía de la esistencia d'eses práctiques putapéniques (pa volver a usar l'axetivu que-y presta a Manuel) pero nesti casu, si se confirma, vamos un pucuñín más allá. Yá nun se trata de vetar a un collaboraor de la competencia sinón de censurar un llibru porque'l traductor collabora cola competencia. Si'l probe Steinbeck, que tanto sufrió la censura nel so tiempu, llevantara la cabeza y viera de qué estrañes maneres pue volver a sufrila...

Santiago Bertault
Santiago Bertault dice:
11/04/2008 12:14

Entro con frecuencia en tu web, pero nunca me había animado a comentar nada.
Desconozco el funcionamiento de x,y,z.
Pero tengo que decir que desgraciadamente no me sorprende en absoluto lo que le dijeron a tu amiga.
En Asturias por mucho que nos joda seguimos con el sectarismo y el aldeanismo.
Es muy triste pero tenemos lo que nos merecemos (ya que todos somos responsables en mayor o menor medida de la situación)

p.a.m.e.
p.a.m.e. dice:
12/04/2008 06:59

Totalmente d'alcuerdu. trátase de censura. de miseria, esa vieya desdentada y estúpida qu'en territorios ensin nenguna importancia como Asturies, lleven grabao a fueu na frente eso de "pueblu pequeñu, infiernu grande". Ye lo qu'hai, nin.

lorquianayloscochesmuertos
lorquianayloscochesmuertos dice:
12/04/2008 08:15

Pero de qué te sorprendes si ya sabías que esas cosas eran así. Los periódicos son esos papeles donde hay publicidad y de relleno ponen noticias.
A ver cuando vemos en Odiel Información, por ejemplo, una noticia sobre la plataforma ciudadana refinería de petróleos no y no se verá porque Gallardo es accionista. Así de triste esta la libertad de prensa. Propaganda.

PACO HUELVA CALA
PACO HUELVA CALA dice:
12/04/2008 10:36

No sé que pasará al final con tu nota, José Luís; pero, que lo que has descrito es completamente cierto, doy fe de ello. Por escribir en un periódico, como sabes, los otros dos de esta provincia en que habitamos, por ahora, no "cubren" por sistema cuestiones mías. Así de fácil.

Fernando
Fernando dice:
12/04/2008 12:41

pues es así seguro en Asturias y en todas partes...el mundo de papel también usa piedras en sus guerras...abrazos.

miguelbarrero
miguelbarrero dice:
14/04/2008 00:22

Queríu José Luis:

La situación ye triste, pero ye cierta. Como sabes, yo collaboro en Z (voi llamalu asina, anque nun sé si acierto cola to nomenclatura), y nin X nin Y falaron namás de los mios llibros. Inda más: trabayé como redactor en dos d'esos tres periódicos, y puedo dicite de primer mano que taba terminantemente prohibío, tanto nunu como n'otru, falar (bien o mal) de llibros y autores "de la competencia".

Agora trabayo en ... ¿Qué lletra-y pongo?... Y escribo y entrevisto a tou Dios, lo que me dexa mui a gustu conmigo mesmu -qu'enxamás entendí estos sectarismos-, y encluso me toca ver delles vegaes (les menos, por suerte), como dalgún de los mios entrevistaos se despachen per otres víes contra la publicación na que trabayo. País...

Un abrazu

lorquianayloscochesmuertos
lorquianayloscochesmuertos dice:
14/04/2008 01:38

Paquito huelva escribe un día en el Odiel sobre la plataforma refinería no